" Az autók rendszámtábláinak cseréjével növelné a 2012-es költségvetés bevételeit a Nemzetgazdasági Minisztérium. A szaktárca erre az Európai Bizottságnak küldött decemberi jelentésében tett ígéretet: a tervek szerint a cseréből befolyó illeték idén 12 milliárd forintot tehet ki. Bár a jelentés pontos részleteket nem közöl, a hvg.hu információi szerint a kormány arra készül, hogy teljesen új nyilvántartási és azonosítási rendszert vezessen be, ami a rendszámok kötelező cseréjével járhat."
Nagyszerű ötlet az autósokat kötelezni nyolcezer forint befizetésére, hiszen mégiscsak hárommilióan vannak, ha mindenki a kasszához fárad, lesz pénz megmenteni az országot. Olyan nagyon nem lepődik meg senki Magyarországon 2012-ben egy ilyen bejelentésen, és úgyis lesz még szó a dolog hátteréről, azonban van egy szentimentális, érzelmi vonala is a dolognak, ugyanis az újabb rendszámcsere nekem személy szerint nagyon fájna.
Ahogy a régi, kétbetű-négyszámos rendszámok nagyon illeszkedtek az adott korhoz és egy Zsigluli furcsán is néz ki új rendszámmal, ugyanaúgy a mostani rendszámoknak is szerethetőek is igenis tudnak illeszkedni az autóhoz amely viseli őket. A pár évvel ezelőtti eurósítás is látványosan változtatott a táblák karakterén, furcsán is néznek ki a 'németből' frissen behozott tizenéves autók kékszélű rendszámmal. A kötelező cserével a magyar autópark legérdekesebb rétege, a rendszerváltást követő években behozott autók veszítenék legtöbbet karakterükből, a még régebbieknek már a mostani is furcsán áll, az újabbaknak szinte mindegy. A népszerűen roncsimportnak nevezett korszak autóinak viszont fontos kiegészítője a megviselt 1992 körüli rendszám. Ezek a cserével egy részét elvesztik annak a személyiségnek amit 20 magyar utakon töltött év után elértek. A régi tárgyak régi csomagolásban a leghitelesebbek.
Bár mindez apróságnak tűnik, de vannak olyan országok, mint az Egyesült Királyság, ahol a veteránautóra kiváltható olyan rendszámfajta, ami akkor volt forgalomban, amikor az adott autó új volt. Nyilvánvalóan nem lenne gond a régi rendszámot fényvisszaverő felülettel gyártani, az OT-s autóknak meg amúgy is más feltételek vonatkoznak a károsanyagkibocsájtására, talán még a matricától is el lehetne tekinteni.
Ha nem olyan hatóságok intéznék az ügyet akiknek a tízévenkénti kötelező rendszámcsere mindennél fontosabb lenne. Regionális azonosító nélkül eddig is megvoltunk, de most közös erőből 12 milliárdból el tudjuk intézni ezt is. Ugye már mindenki előkészítette a nyolcezer forintját?