2008.06.06.
20:56

Írta: nagy__mate

A zsűri szempontjai

A legfontosabb a pénz. A plafon 220.000 forint körül van. De a minél kevesebb, annál jobb elv itt maximálisan érvényesül. Főleg mivel az átírás nem olcsó mulatság. Tizenöt forint. Minden egyes köbcentire, plusz 8+4 ezer az új forgalmi, plusz az eredetvizsgálat. Erre jön még egy kötelező biztosítás, ami nálam ugye A0-át jelent és 22 éves kort. Legalább nem pesti vagyok, bár Szegednél még biztos vannak kockázatmentesebb helyek, ide most mindenki illessze be a kedvenc hülye nevű falvát. Nálam Nőtincs a nyerő.

Szintén anyagi megfontosál vezérel abban, hogy kikötöttem, hogy ne fogyasszon sokat. Városban tíz fölött például. Ez kissé megrövidíti azoknak az autóknak a listáját, amik tuti befutók. A legfájdalmasabb kieső a 316os kiscápa. Méretre tökéletes, igazi autó, tele anyaggal. Az ára sem vészes, még nem indult el felfele, persze a restaurált, meg garázsban tartott, megkímélt példányok bőven túllógnak a kereteimen. Még presztízse is van egy kicsi, a többi jelöltemhez képest mindenképpem.

A legnagyobb hátránya mégsem az, hogy sokat fogyaszt, hanem az, hogy béemvéből van. Ebből pedig az következik, hogy 99 százalékuknak biztosan volt már boyracer tulajdonosa. Ez nemcsak az autó műszaki leépítését tartalmazza, hanem rettenetes kiegészítők ráaggatását az autóra, úgymint racsingkormány, spoiler és a kötelező duplakoppány. Tehát ha valódi, a piacon létező e21-re gondolunk akkor a valami ilyesmit kell elképzelni.

Biztos van jó, nem mindegyik rossz, de még mindig ott van a javítás költsége. A presztízsből fakadóan nem felétlenül kapok hozzá olcsó és minőségi cuccokat. A listánom olyan autó is van, amihez egy komplett, új, gyári lökhárítő 5000 forint. A BMW nem az.

Ezzel megint fontos szemponthoz érkeztünk. Legyen olcsó fenntartani. Ez nem lenne akkor nagy dolog, rengeteg ilyen autó van, de a következő szemponttal együtt már nagyon komoly tényező.

Vannak márkák, amelyeket nem szeretek annyira, hogy az első autón ilyen legyen.
Suzuki, Opel, Ford, Mazda, Toyota, Audi, a koreaiak, Mitsubishi, Nissan...túl sok. Inkább azt sorolom fel, hogy mi jöhet:
Citroen, Peugeot, Alfa Romeo, Fiat, Bmw, Honda, Mercedes, Volkswagen. Ezekből is ugye az én árkategógiámba eső modellek sora még szűkösebb, és van még néhány titkos tipp.
A Lancia y10ről most nem írok, már megtettem, a többi jelöltről próbálok a következőkben, írás közben rá/lebeszélve magam a megvásárlásuktól.

Ja, és dízelt se szeretnék...

2 komment

Címkék: bmw autó tuning olcsó koppány roncs e21 316

A bejegyzés trackback címe:

https://nepauto.blog.hu/api/trackback/id/tr90507400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zack 2008.06.27. 19:06:09

Ha valóban 220e a felső limit és adott a többi feltétel akkor nem sok lehetőséged maradt. Ennyi pénzért a franciákat felejtsd el. Az Alfát is. Amit ennyiért odaadnak az olyan is. A listából én a Honda Wolksvagen körül gondolkodnék. Régi Civic vagy Golf II estleg Fiat Regata vagy talán Tipo. A Mercedes legkisebb benzinese is 2 lityis az pedig ebben a korban rettenetesen zabál. Presztizzsel ne törődj. Lehet, hogy ujkorában a cápa BMW presztizsautó volt, de ma már csak bontószökevény. Régi híres Alfák Lanciák dettó.

nagy__mate 2008.06.28. 10:45:55

Nagyon hasonló következtetésekre jutottam én is, megvenni meglehet ugyan menő autókat is, halál vár rám legtöbb esetben. A régi Civic üdítő kivételnek látszik a sok olasz és francia között.
Köszönöm a hozzászólást!
süti beállítások módosítása