2011.03.17.
16:50

Írta: nagy__mate

Digitális műszerfalak a múltból

Mától elkezdek ezzel a felülettel újra foglalkozni.

Komoly változás nem lesz, továbbra is a véleményem lesz itt olvasható, néhány tény mellett.

Majdnem két éve nem írtam ide semmit, azóta azért sok minden változott, többek között a véleményem is bizonyos dolgokról. Továbbra sem fognak szerepelni olyan mondatok, hogy "ez vagy az az autógyár fos" vagy "szerintem aki ...-el jár az köcsög". Viszont faszságokat fogok mondani és helyesírási hibáim is lesznek, annak ellenére, hogy például élő beszédben is képes vagyok teljes mondatokban fogalmazni. Ennek következménye, hogy aki nem a tartalomhoz szól hozzá, azt ignorálni fogom, sőt, lehet hogy eltávolítom a hozzászólását.

Kezdetnek pedig szerepeljen itt a nyolcvanas évek három legérdekesebb digitális műszerfala. A dobogóra nem került fel a digitális műszerfalas Golf GTI, ami csak azért érdekes, mert a létezése jelzi, hogy milyen hype vette körül az elérhető áron beszerezhető zöld ledeket.

3. Renault 11 Electronic

A Renault verziója nem is csak a digitális műszerfal léte miatt érdekes, hanem azért, mert az egyik első olyan autó volt, amely beszélni is tudott a gazdájához.

Magyarként igazán büszkék lehetünk arra a tényre, hogy a 'DIALOG'  ledmatricás autót feldolgozó felvétel, magyar tulajdonos kamerájából származik.

 

2. Fiat Tipo DGT

Ezt mindenki ismeri, sokkal nagyobb mennyiségben került az utcára mint a másik két dobogós alkotás. Ennek oka, hogy a Fiatnál ez egy felszereltségi szint része volt, a másik kettő pedig limitált számban készített special edition. Tempraként is találkozni lehetett vele, korabeli tesztekben nem nagyon szerették, erős gyorsításkor nagy ugrásokban emelkedett a sebesség, ami zavaró volt.

1. Citroen BX Digit

Furaműszerfalversenyben igazságtalan lett volna, ha nem Citroen győz. A BX digit egy '85-ben 5000 példányban készült kiadás volt. A ledek mellé távirányítós központi zár és digitális tuneres, ekvalizeres Pioneer rádió és DIGIT feliratos hamutál járt. A győzelmet a fordulatszámmérő kialakítása miatt kapja, itt látható működés közben.

 

 

 

A nyolcvanas évek nem minden gyártónál múltak el nyomtalanul. Tíz évvel később is lehetett élvezni a Twingo sebességmérőjén vagy a Espace megfejthetetlen üzemanyagszintmérőjén.

 

 

7 komment

Címkék: citroen fiat renault tipo 11 bx digital dash digit electric dgt

A bejegyzés trackback címe:

https://nepauto.blog.hu/api/trackback/id/tr332747665

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ati04 2011.04.26. 18:47:44

Szia! örülök, hogy foglalkozol a témával, ezek a futurisztikus smegoldások még ma is sok szemet vonzanak, nemhogy még 1985-ben. :) A linkelt videóban szereplő Renault 11 GTL Electronic Dialog az enyém,a videót jómagam készítettem.:) Azóta sok változáson ment keresztül az autó, és a GTL felszereltségből egy R11 TSE Electronic-ot sikerült kihozni. Kapott gyári sárga Cibié első ködlámpákat, gyári alufelniket, infrás központi zárat, és a 8 hangszórós Philips hifi is gyári állapotban működik. Ezentúl az állagmegőrzés a cél. :)

Üdv.: Ati

majorgav.files.wordpress.com/2010/03/renault-11-electronic.jpeg

bxmpisti 2011.05.03. 20:17:43

Nekem 1 bx digitem van, nagyon szeretem igaz, hogy francia papíros. ;-)

nagy__mate 2011.05.03. 23:00:51

@bxmpisti: És megvan benne az eredeti magnó? Képet igazán küldhetnél. :)

bxmpisti 2011.05.04. 14:11:07

Az sajna nem gyári, de korhű. Most próbálok megkaparintani francia honból 1 másikat; abban talán benne lesz az eredeti magnó. Képet majd készíthetsz jövőre;lesz 1 nagy bx-tali, hiszen 30 éves lesz a vas. ;-)

AczélGyuribácsi 2011.09.14. 13:53:24

Gondolom a szerző számára a 80-as éves Opel Senatorainak csodaszép digitális műszerfala teljesen ismeretlenek?
Az A-változat grafikus megoldása és a B-sorozat analóg műszereket utánzó remekművei?
De említhettem volna az Alfán hasonló korszakból származó OCSMÁNY megoldásait is...

www.fortunecity.com/silverstone/toyota/29/monzacockpit3.jpg

www.rotanes.de/assets/images/OL5.JPG

i.auto-bild.de/ir_img/8/7/5/7/6639dd81af52e58e.jpg

hasznaltauto.medija.hu/957647/4534869_6.jpg

nagy__mate 2011.09.15. 11:13:18

@AczélGyuribácsi: nem ismeretlen, tudatosan válaszottam olyan típusokat, amelyeknek különböző változatai nagyobb számban futottak Magyarországon. A GM teljesítménygörbés fordulatszámmérője és az Aston Martin Lagonda tévéje a műfaj csúcsai. Linket pedig ezt ajánlom:

www.doubleyoudigital.nl/~cars_digital%20dashboards.php

zeneovi 2012.02.01. 10:00:16

Ízlések és pofonok - Nekem, a Renault 11 jön be leginkább, talán mert Nekem is volt egy anno.
Lehet, hogy szép a BX fordulatszámmérője, de ilyen van a 11-esben is, abban ráadásul változtatni lehetett, hogy mit mutasson a "futófényen". Ráadásul, a beszédszintije végett is inkább első lehetne - magasan.
süti beállítások módosítása