2008.07.08.
17:25

Írta: nagy__mate

Extreme Engineering (Wartburg)

A tökéletes autó keresése közben mindig kidob valamit a kereső, amire nem számítok. Többnyire azért sikerül kezelnem a magyar autótulajdonosok alkotásait, toleráns vagyok a kendáccsal, főleg amíg csak képen kell néznem. De mindennek van határa. Bizonyos műfajos egyszerűen nem illenek össze. A pickupépítés nem rossz, a Varszava pickup már-már vonzó, használható működőképes dolognak látszik. A motorkerékpár motoros átépítéseket külön imádom, a p126 vagy a Fiat 500 (Vigyázat: 1988as VHS felvétel!) egészen átlényegül egy könnyű, pörgős és nagyon erős motor beszerelése után.  De ennek a két stílusnak ez egyesítése értelmezhetetlen. Különösen, ha a beépített motor az eredeti ezres kétütemű teljesítményének a harmadát adja le.

Íme a Pannónia motoros Wartburg, ami még pickup is!

 

Elsőre meghökkentem, majd hangosan röhögtem, aztán elkezdtem felfedezni a finom részleteket.

 

 

A leírás szerint a jármű színe óceán kék, futott kilóméterek száma 55.000.

 

...

WTF?!

Vajon azt mind ezzel a motorral hajtották bele?

 

Most pedig muszáj szó szerint idéznem a hirdetésből:

„Karosszériája korához képest jó. Bár a képek alapján rossznak látszik, de csak a festés az. Kevés rajta a korrózió!”

 

 

Most pedig a nyilvánvalóan csak fényezési hibás hátfal után tekintsük meg a motorteret, mennyi is az a kevés?

 

 

És befejezésül meglátható a motorháztetőkitámasztás legstabilabb módja, rúd  motorblokkba szúrása! Már-már custom car-os tisztaságú motortér ez, kis fűzölddel a hűtőrácsnál.

 

Harmincötezer,  nem kell ??

 

 

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nepauto.blog.hu/api/trackback/id/tr63559126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

peak · http://www.electrofunction.hu 2008.07.08. 19:19:06

Zseniális verda ez!!! Mindenhol a lényeget ragadja meg, pl. mindjárt a hátfal! Kívül "szépen le van fényezve" hiszen nap mint nap meg kell küzdenie a magyar puszták zord időjárásával, De nézzük csak belül!! Hát ott fényezésnek nyoma sincs, hiszen az utastéren belül meleg van, és béke honol... Esetleg ha az üléshuzat külön eladó volna megvenném:)

MP 2008.07.08. 21:00:23

Király a gép. Csak nem egészen értem miért herélték ki, Bár a magyar viszonyok ilyen abnormális gépeket kényszeritenek s kenyszerítettek az emberre mindig.

peak · http://www.electrofunction.hu 2008.07.08. 21:36:17

Nem is herélték ki, hisz még csak most költözött belé a lélek... Amúgy magyar viszonyok közt még lehet el is adja... bár egy ilyennel ebay sem esélytelen...

Pilu 2008.07.08. 23:21:11

Basszus, ez egy T5 blokkja..:)
Ha Jawa gyújtás lenne benne, azt mondanám pörfikt..:)

AP (törölt) 2008.07.09. 00:33:13

Ez valami vicc, ez a motor ott benne?
Jéééézus.

Jocóka 2008.07.09. 01:42:08

Hát ez nagyon durva... de azért a muszáj még mindig pontos j!

hehehehehe 2008.07.09. 02:04:05

volt egy haverom, j-vel írta a muszájt, és meghalt

szamarhegy 2008.07.09. 04:28:33

Csak Chuck Norris meg ne lássa, most keresnek neki új Texas Ranger autót.

biturbo s · http://www.mmcweb.extra.hu 2008.07.09. 07:59:27

kiváló átépítési alap, előre a sztenderd V6 biturbo motor, alá az erőátvitel, hátsó híd, 225-ös gumik ésatöbbi.

gazdinf 2008.07.09. 08:21:48

és még csak a tűzfalat se kellet kivágni, hogy beférjen a Hemi :)

HalfMan 2008.07.09. 08:58:31

Nekem ez könnyeket csalt a szemembe :)
Kb 20 évvel ezelőtt jómagam ifjoncként besegítettem fateromnak egy ugyanilyet megépíteni, platóval, mindennel. Ráadásul abban még az eredeti warnyúmotor zörgött, csak a váltója volt beteg, mert csak 1-es, 3-as és hátramenet volt benne. De ment, mint a fene. Egy baj volt csak, hogy a szigetelése nem volt túl sikeres, így már egy rövid út alatt is egy porszívó porzsákjában érezhettük magunkat :)
Rajtunk is ugyanígy röhögtek annak idején...

Czigler Zsolt 2008.07.09. 09:13:27

Szép kis fogyasztást lehet ezzel így osszehozni negyedelt teljesítmény mellett.
A csettegő hagyományaira épült,Szatymaz-hájtek-teknológí,kizárólag tanyasi könnyűáru fuvarozásra és kocsmába járásra.Ezt kihagyták a hirdettyűből.

Pala 2008.07.09. 09:28:54

A Veterán hónapokkal ezelőtt ismertette az autót, a tulajdonos már akkor is kínálta. Állítása szerint a nagyapjának túl nagy volt az eisenachi háromhengeres teljesítménye, ezért cserélte ki a motort egy Pannóniáéra.
És ami a csúcs: megmaradt a Wartburg és a Pannónia váltója is, így egy rakat fokozatból válogathat a vezető!

peak · http://www.electrofunction.hu 2008.07.09. 21:47:50

Ekkora motorhoz kell is a 14 előre és 4 hátramenet... Sztem durvábban lehet vele terepezni, mint egy unimoggal. A gyenge küllem csak megtévesztés! Vérbeli trucktrial verda, ezért is a plató:D